שיווק דיגיטלי

שיווק באינטרנט לעסקים

שיווק באינטרנט לעסקים – מקסום החשיפה והגדלת קהל הלקוחות

בשנים האחרונות אנו חווים מהפיכה של ממש. האינטרנט שינה את חייהם של כמעט כלל אוכלוסיית העולם המפותח. לפתע ניתן להתעדכן בחדשות מחו"ל לפני שהם פורסמו בטלוויזיה, למצוא חברים מכל העולם ואף למכור מגוון שירותים עסקיים לכל רחבי תבל. במדינת ישראל מבחינה סטטיסטית, נכון לשנת 2016, מעט יותר מ90% מהאוכלוסייה משתמשים וגולשים באופן תדיר ברחבי הרשת. רבים הבינו את הפוטנציאל הגבוה באינטרנט כבר לפני שנים. אחרים הבינו זאת לאחרונה אך כיום כולם מבינים כי שיווק באינטרנט לעסקים וכמובן קידום עסקים במנועי החיפוש הוא כלי פרסום חובה לכל בעל עסק שרוצה להצליח ולהיחשף.

שיווק באינטרנט לעסקים
שיווק באינטרנט לעסקים חיוני בכדי להגיע למיקוד וחשיםה מקסימליים

יתרונות שיווק באינטרנט לעסקים:

עולם האינטרנט מאפשר גישה לכמות מידע בלתי סופית. יחד עם זאת, כאשר בוחרים שיווק דיגיטלי לעסקים, ניתן לקבל תמורות רבות ותוצאות טובות בהרבה משיווק בכל אחד מהמדיה האחרים.

  • הבנת השוק – ניתן באופן מהיר לקבל את המידע הדרוש לגבי המתחרים העיקריים. מה היא כמות התחרות בשוק, מחקר מילות מפתח שיהיו רלוונטיות ויפגעו במדויק ברצון הלקוח – מה הוא באמת מחפש.
  • פרסום ממוקד – הרשת בכללותה והרשתות החברתיות מאפשרות כיום לבצע שיווק באינטרנט לעסקים ממוקד לפי החיתוך המבוקש של קהל היעד. כך מוודאים כי תקציב הפרסום אכן יופנה לקהל היעד המתאים שעשוי להגדיל משמעותית את כמות הלקוחות של העסק. המיקוד מתבצע על ידי ניטור פעולות הגולשים והבנת תחומי העניין, הרגלי צריכה וכדומה. כך למעשה הפרסום מגיע לאנשים הרלוונטיים הנחשפים לעסק המפורסם ויכולים להפוך ללקוחות עתידיים. פרסום בפייסבוק לדוגמה הפך לכלי חובה לכל עסק בשל הנוחות שבפרסום ממוקדם קהל יעד ומטרה.
  • קבלת תגובות ואפשרות לשינויים מהירים – שיווק באינטרנט לעסקים נובע בצורות שונות ומגוונות. אחת הדרכים היא פתיחת עמוד עסקי ברשת החברתית פייסבוק. בשונה מקבלת משוב על פרסומות בטלוויזיה וברדיו, המשוב האינטרנטי הוא מהיר בהרבה ונותן אף כמויות מדויקות של כניסות לאתר ולעמוד הנחיתה בעקבות הפרסום. ישנם אפשרויות פרסום נוספות ברשת כגון PPC כאשר הלקוח משלם רק על תוצאות – ככל שהפרסום יהיה אטרקטיבי וממוקד – כך יהיו התוצאות טובות יותר הן לבעל העסק והן למפרסמים בפועל. קמפיין שאינו מוצלח יכול לרדת באופן מיידי ובעזרת התגובות ניתן לראות מה יש לשנות.
  • כפר גלובלי עסקי קרוב – שיווק באינטרנט לעסקים מאפשר הגעה ליעדים וקהלים חדשים והכל מהמחשב. אתר טוב הבנוי בכמה שפות יכול (בפרסום נכון וממוקד) להגיע לקהלים שלעולם לא חלמו עליהם. כך ניתן לקיים קשרים עסקיים כמעט עם כל מדינה, כאשר חברות השילוח אמונות על דיוור הפריטים וחברות האשראי והגבייה (פייפאל לדוגמה) אחראיות על העברת הכספים. שיווק בגוגל הנעשה בכמה מישורים (קידום ממומן, אורגני ועוד) עשוי להגדיל את כמות החשיפה באופן משמעותי בכל מדינות העולם.

נתון מעניין הוא שבממוצע רק אדם אחד מכל עשרה, אינו מבצע סקר שוק אינטרנטי לפני בחירתו בקניית מוצר או שירות מסוים. הן מנוע החיפוש בגוגל והן הפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות מאפשרות לקבל מידע עדכני ובזמן אמת על כל מוצר וחברה. בשל כך, חשוב לכל עסק שתהיה לו נראות חיובית. מלבד העובדה כי אתר המציג את שירותי החברה הוא כבר בגדר חובה, חשוב לשמור אותו עדכני ומעניין לכל הזמן בכדי שאנשים לא יתייאשו. לכן תמיד חשוב להיות ערוכים לעדכונים וחידושים. ניתן להעשיר את הידע עם קורסים והשתלמויות שונות (לדוגמה קורס שיווק בפייסבוק) המקנה את הכלים כיצד לשמר את הלקוחות ואף תמיד להגדיל אותם.