הרעיון של שיווק באמצעות וידאו הולך ותופס תאוצה – אפשר לראות את זה בפלטפורמות השונות שנותנות לזה יותר את הפוקוס (מישהו אמר רילס, טיקטוק?), כיום כבר יש אפילו סוכנויות שמתמחות רק בשיווק באמצעות סרטונים, בעיקר בגלל העלייה המשמעותית בפופולריות של סרטונים בכל רחבי העולם.

ישנן דרכים רבות שבהן סרטון תדמית שעשוי טוב משפיע על בעלי עסקים- בין אם זה הגדלת המרות, הגדלת תנועה לאתר או מעורבות מוגברת בפלטפורמות החברתיות השונות. בכל מקרה, כבר אין שום עוררין על האפקט האדיר שסרטוני תדמית מייצרים. עדיין סקפטיים? ריכזנו לכם את כל הסיבות לחשיבות סרטוני תדמית בימינו, שנתחיל?

8 סיבות ללמה סרטוני תדמית כל כך עוצמתיים לעסקים

שניה לפני שנתחיל, מה זה בדיוק סרטוני תדמית?

יכול להיות שלחלק מכם סרטוני תדמית עשויים להישמע כמונח כללי מדי. מה זה אומר בכלל? אז כדי לוודא שכולנו נמצאים על אותו עמוד – נסביר לכם את ההגדרה שלו. סרטוני תדמית הם בעצם סרטונים עסקיים שנוצרו כדי לקדם מוצרים או שירותים ללקוחות פוטנציאליים. כל סרטון שמטרתו להציג את המותג ללקוחות פוטנציאלים – הוא סרטון תדמית.

חשוב לציין – סרטוני תדמית ממש לא חייבים להיות קידום מכירות בוטה שאומר "לקנות, לקנות, לקנות". אתם עדיין יכול ליצור סרטון תדמית עם המרות גבוהות מבלי לבקש מהלקוחות הפוטנציאלים לקנות משהו. למעשה, סרטון תדמית מרתק יכול לספר סיפור ולהביא את המסר שלכם לרמה אישית יותר כדי להפוך את הפרסום לפחות אגרסיבי.

הנה כמה סוגים של סרטוני תדמית:

אז למה כדאי להשתמש בסרטוני תדמית?

#1 וידאו משפר המרות ומכירות

קודם כל סרטונים יכולים לעזור לכם לשפר את ההכנסות. הוספת סרטון מוצר בדף הנחיתה שלכם יכולה להגדיל את ההמרות ב-80%. סרטוני תדמית יכולים גם להוביל ישירות למכירות. מחקרים מראים כי 74% מהמשתמשים שצפו בסרטון הסבר על מוצר או שירות קנו אותו לאחר מכן. אז כדאי להתחיל ליצור את סרטוני המוצר המלהיבים שלכם עכשיו!

אם תחשבו על זה, היעילות של וידאו אפילו לא כל כך מפתיעה. אחרי הכל, הראייה היא החוש הדומיננטי ביותר שלנו. רוב המידע המועבר למוח שלנו הוא ויזואלי – אז אם רק תמונות יכולות להגביר את המעורבות בצורה מסיבית, דמיינו מה סרטונים יכולים לעשות לעסק שלכם.

#2 וידאו מספק החזר השקעה מצוין

 83% מהעסקים אומרים שווידאו מספק החזר טוב על ההשקעה. למרות שהפקת וידאו היא עדיין לא המשימה הקלה והזולה ביותר, היא בהחלט משתלמת ובגדול. חוץ מזה, כלי עריכת וידאו מקוונים משתפרים כל הזמן והופכים לזולים יותר משמעותית. אפילו הסמארטפון שלכם כבר יכול ליצור סרטונים די נחמדים.

חדשות טובות נוספות הן שהסרטונים שלכם לא חייבים להיות מושלמים – זה התוכן שחשוב! מחקרים אחרונים מראים שמשתמשים נרתעים בעיקר מסרטונים שאינם מסבירים את המוצר או השירות בצורה ברורה מספיק. יחד עם זאת, כן כדאי להשקיע באיכות גבוהה, בעיצוב ועריכה מקצועית. יתרון נוסף שיש לסרטוני תדמית שאם הם עשויים בצורה נכונה הם יוכלו לשרת אותם במשך כמה חודשים ולעיתים אף שנים – תוך כדי שהם ממשיכים לגרוף המרות ומכירות. אז גם אם זה נשמע לכם יקר בהתחלה, דעו שזה תמיד משתלם בטווח הקצר והרחוק.

#3 וידאו בונה אמון

אומנם אמון הוא הבסיס של המרות ומכירות –  אבל בניית אמון צריכה להיות מטרה בפני עצמה. כל הרעיון של שיווק באמצעות תוכן מבוסס על אמון ויצירת קשרים ארוכי טווח. במילים אחרות, תפסיקו למכור ותנו לאנשים להגיע אליכם על ידי מתן מידע מעניין ושימושי.

סרטונים מעוררים רגשות, מעניינים וממש מרתקים את הצופים למסך. אפשר להעביר שם מסרים עמוקים יותר, משכנעים יותר ולהניע את הצופים לפעולה תוך קידום המודעות למותג שלכם. למרות שחלק גדול מהצרכנים מרגישים סקפטיות מסוימת בעת רכישת מוצרים או שירותים באינטרנט – סרטוני תדמית שמציגים את המוצרים שלכם בצורה נכונה יעוררו בקרב הצופים את תחושת הביטחון שהם זקוקים לה כדי לסיים את הרכישה.

#4 גוגל אוהב סרטונים

סרטונים מאפשרים לכם להגדיל את זמן השהות של המבקרים באתר. כך, חשיפה ארוכה יותר בונה אמון ומאותתת למנועי החיפוש שהאתר שלכם מכיל תוכן טוב. הנה עוד כמה נתון סטטיסטי מרתק: יש סיכוי גבוה פי 53 שתופיעו ראשונים בגוגל אם יש לכם סרטון תדמית באתר. כדאי לדעת שמאז שגוגל מחזיקה ביוטיוב, חלה עלייה משמעותית במידת ההשפעה של סרטונים על הדירוג במנוע החיפוש.

#5 סרטוני תדמית יכולים להסביר הכל

משיקים מוצר או שירות חדש? צרו סרטון כדי להראות איך זה עובד. 97% מהמשתמשים אומרים שהם צפו בסרטון הסבר כדי ללמוד עוד על מוצר או שירות. לכן 46% מהעסקים המשתמשים בסרטוני תדמית אמרו שיש להם סרטון הסבר בדף הבית שלהם. מתוך אותם עסקים, 85% אמרו שסרטון ההסבר של דף הבית שלהם הועיל.

מנסים להסביר מושג קשה? צרו סרטוני אנימציה. אנימציה יכולה לפשט מושגים מורכבים שאף טקסט או וידאו רגיל יכולים. חוץ מזה, רק דיבור או תמונות פשוטות כבר לא מספיקים כדי לפרוץ את העומס הקוגניטיבי שיכול להיווצר בסרטוני הדרכה. סרטוני אנימציה הם שילוב מושלם של בידור, נוסטלגיה ופשטות. והם מספקים תוצאות.

#6 סרטוני תדמית מניעים אפילו את הקונים העצלנים ביותר

סרטון תדמית יכול להיות כלי נהדר ללמידה, אבל הוא גם סופר קל לצריכה. החיים בימינו עמוסים מכדי שיהיה למישהו זמן לקרוא תיאורי מוצרים ארוכים או לחפור עמוק בשירותים. הלקוח המודרני רוצה לראות את המוצר בפעולה, בלי יותר מדי "חפירות".

זו הסיבה שסרטוני תדמית יכולים לתפוס קהל יעד רחב, והוא משפיע על רבים מהצופים – אפילו על העצלנים שבהם. ודאו שאתם מכוונים לא רק לעיניים אלא גם לאוזני הלקוח הפוטנציאלי.

#7 קל יותר לשתף סרטונים

אם אתם רוצים להגדיל את טווח הפרסום של התוכן, שימוש בסרטוני תדמית יועיל לכם כדי להצליח במטרה זו. למעשה, 92% מהסרטונים הנצפים בנייד משותפים עם אחרים. זה אומר שסביר מאוד שמשתמשים ישתפו את הסרטון שלכם באחת מהרשתות החברתיות- מה שאומר שתצליחו להגביר את המודעות למותג שלכם ולהגדיל את ההמרות!

#8 וידאו וסמארטפון זה שילוב מנצח

בין אם אתם בארוחה משפחתית, אירוע, בית קולנוע או אפילו סתם ממתינים לאוטובוס/רכבת – סביר להניח שיצא לכם לראות את כולם שולפים את הסמארטפון פעם או פעמיים (אם לא יותר). משתמשי סמארטפונים צופים וסופגים באופן עקבי תוכן מקוון, כולל וידאו. למען האמת, צריכת הווידאו בנייד עולה ב-100% מדי שנה. המשמעות היא שאם האתר שלכם עדיין לא מכיל סרטון תדמית, אתם מפסידים טונות של צפיות פוטנציאליות, לא חבל?

כמה מילים אחרונות..

סרטוני תדמית זו דרך מצוינת לעסקים להגיע ליותר אנשים. ועכשיו קל יותר מאי פעם ליצור ולשתף סרטונים באיכות גבוהה. אם עדיין אין לכם סרטון תדמית כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם, אולי הגיע הזמן להתחיל לחשוב אחרת.

יש לכם עוד שאלות על סרטוני תדמית? מוזמנים להשאיר לנו תגובה כאן ונחזור אליכם בהקדם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.