אופטימיזציה

7 טיפים וקידום אופטימיזציה במנועי חיפוש

יש לכם אתר מדהים, השקעתם בתוכן, בעיצוב, במהירות, בחוויית המשתמש. זה נפלא, אבל זה לא מספיק. כדי להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם אתם חייבים לקדם את האתר במנועי החיפוש, בדגש על גוגל. וקידום האתר דרך אופטימיזציה , הנקרא גם קידום אורגני הוא למעשה מגוון הפעולות המתבצעות במטרה לשפר את מיקומי דפיו של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל בהתאם לביטויי החיפוש הנשאלים על ידי קהל היעד שלכם. 

עבודת קידום האתר היא בעצם אופטימיזציה לדפים השונים, הנקראת בדר"כ SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization). עבודת האופטימיזציה כוללת מגוון פעולות כמו תיקון שגיאות, ניקיון הקוד, טיוב התוכן, חלוקה נכונה לקטגוריות ועוד הרבה. מדובר בעבודה מקצועית שאותה עושה בדר"כ חברת SEO המומחית לעניין. קבלו טעימה קטנה – 7 טיפים לביצוע אופטימיזציה במנועי חיפוש:

שילוב מילות מפתח במקומות חשובים באתר

זו למעשה הפעולה הבסיסית ביותר לאופטימיזציה של האתר: הטמעת מילות המפתח העיקריות שבהן נרצה שהאתר יקודם. חשוב שהשילוב הזה ייעשה במינון נכון והגיוני, ובעיקר בכותרות ובתוך המאמרים.

סידור ההיררכיה של האתר

היררכיה טובה באתר היא כזאת שעוזרת לגולשים לנווט בקלות ובנוחות בין הדפים השונים באתר. היררכיה טובה משרתת גם את מנוע החיפוש, כאשר היא מאפשרת לו להבין אילו עמודים וביטויים חשובים יותר ואילו פחות.

בסידור ההיררכיה חשוב לדאוג לכך שהעמודים החשובים יופיעו קודם; שההיררכיה לא תכלול יותר מ- 3 רמות; שהמרחק בין עמוד שחשוב לכם מדף הבית לא יהיה גדול מידי; שגם בין הכותרות תהיה היררכיה ברורה.

כתיבת תוכן רלוונטי לכוונת החיפוש

אמנם חשוב לשלב מילות מפתח במאמרים באתר, אך חשוב לקחת בחשבון את כוונות החיפוש של הגולש ולא את המילים הספציפיות שאותן הוא מקליד בשורת החיפוש. גוגל התקדמה בשנים האחרונות ומנסה כיום להציג לגולש את העמודים הרלוונטיים ביותר לכוונת החיפוש שלו, שמושפעת מגורמים כמו: מיקום, זמן החיפוש, היסטוריית החיפושים ועוד. כדי להבין מה התוכן הרלוונטי ו"למה ההתכוון המשורר" צריך לערוך מחקר מילות מפתח.

שימוש בקישורים פנימיים

לקישורים הפנימיים בין עמודים באתר ישנה חשיבות עצומה: הם מאפשרים לגולשים לנווט בקלות בין העמודים השונים באתר, מסייעים למנוע החיפוש לגלות עמודים חדשים באתר, מגדירים אילו עמודים חשובים יותר ואילו פחות ועוד.

נסו לשלב קישורים פנימיים באתר לא בפוסטים ובעמודים שונים, אלא גם בפוטר, החלק התחתון הקבוע של האתר. כך תוכלו לאותת לגוגל שאת שטח הנדל"ן המצומצם הזה של הפוטר, בחרתם להקדיש כדי להוציא קישור לעמוד פנימי – משמע, העמוד הזה חשוב לכם מאוד.

שיפור מהירות הטעינה של האתר

לגוגל יש אינטרס להציג לגולשים אתרים שהם מהירים, נטענים בצורה חלקה, ואשר מספקים חווית משתמש מעולה. יש אוסף של פעולות שתוכלו לבצע על מנת לשפר את מהירות טעינת העמודים באתר, החל בבחירה של אחסון איכותי לאתר, דרך כיווץ תמונות, ועד לשמירה על קוד פשוט.  

שילוב סיגנלים מרשתות חברתיות

ככל שתקשרו את האתר עם רשתות חברתיות, כך תאותתו לגוגל שהאתר שלכם מצליח לייצר שיח ועניין ברשתות החברתיות ושקיימת מעורבות של הגולשים. כדאי להוסיף דברים כמו הזדהות לאתר באמצעות פרופיל של רשת חברתית; אפשרות להגיב, לשתף, לצייץ  ועוד.

שיפור זמני השהיה באתר

במקרים רבים, זמן שהייה ארוך באתר יכול להעיד על שביעות רצון של הגולש מן האתר ומן התכנים השונים בו והוא אחד המדדים לגוגל על כך שהאתר רלוונטי לשאילתא שביצע הגולש. 

לכן, כדאי לדאוג לאתר עשיר בתוכן ומעניין. בגוף כל מאמר הציעו לגולש לצרוך תוכן רלוונטי נוסף, שירחיב על נקודה מסויימת שהוזכרה במאמר.

אופטימיזציה

לסיכום, אופטימיזציה לאתר היא אולי הכלי החשוב ביותר בקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש. ישנן פעולות רבות שכוללת אופטימיזציה טובה, והן כולן מיטבות גם הגולשים ומשפרות את החוויה שלהן באתר וגם מקדמות את האתר בגוגל ובמנועי החיפוש.

מאמר זה נכתב עבור קומי טו גו מדיה חברתית