עיצוב האתר

תפקיד עיצוב האתר בשיווק אתרים

אתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור של הלקוח וכיום עם האבולוציה שעוברים אתרי האינטרנט מאתרי תדמית סטטיים לאתרי תדמית דינאמיים, רספונסיביים למובייל ואתרי מסחר מתקדמים, חשוב יותר מתמיד להשקיע בתכנון, בנייה ועיצוב האתר.
כל אלה משפיעים באופן עקיף וישיר על יצירת חוויית משתמש איכותית, העברה אפקטיבית של המסרים השיווקיים, העלאת התנועה לאתר ומשך זמן הגלישה והשימוש באתר.
בשלב הראשון חשוב לפנות עם הפרויקט לחברת בניית אתרים שתדע גם לבחור עבורכם את הפלטפורמה הטובה ביותר וגם לתת מענה בכל הרבדים הנוגעים באפיון ועיצוב האתר.
מבחינת עיצוב, האסטרטגיה קובעת. חשוב מאוד לייחד את האתר באמצעות צבעוניות וקונסטרוקציה שמצד אחד, מתחברת לערכי המותג ומצד שני, נעימה לעין ומשרתת את המטרות. 

בעיצוב אתרים שמים דגש גם על UX/UI בבחירת הצבעים וההשפעה הפסיכולוגית שלהם ואפיון ממשק כך שהחוויה של המשתמש תהיה ידידותית ומבחינה מכירתית גם תניע לפעולה ותביא לתוצאות. למשל, החלוקה לקטגוריות, מיקום הכפתורים, מסע הלקוח בתוך האתר מהרגע שהוא נכנס ולמשל עד שהוא מבצע סליקה בקופה. 

אילו השפעות יש לעיצוב האתר בתהליכי שיווק?

עיצוב האתרים משפיע על הצלחת האתר מבחינות רבות: בנוסף להתרת רושם ראשוני מיידי על הגולש הוא קריטי באופן שבו הגולש תופס את המותג – אלגנטי, אמין, ממותג.
עיצוב גרפי של האתר יכול גם לסייע בהוצאה לפועל של אסטרטגיית SEO והעלאת מספר הלידים בקמפיינים שהובילו לרישום או מכירה בתוך האתר. 

כיום יש עקרונות עיצוב ברורים לאתר מבחינת קידום האתר במנועי חיפוש: מהתאמת האתר באופן טבעי וזורם למובייל דרך טעינה מהירה של הדפים ועד מלל המוגש בעיצוב נוח לקריאה.
כמו כן, חשוב שהאתר גם יעבור תהליך הנגשה ויתאים לבעלי מוגבלויות. בנוסף, ניתן לראות ששמים דגש על האינטראקציה המקוונת עם הלקוח, בין אם מדובר בצ'אט וירטואלי או לחצני הנעה לפעולה כאשר יש לוודא שהעיצוב שלהם בולט על הרקע הנבחר ואכן מניע לפעולה.

בתהליך עיצוב האתר מתייחסים גם לנושא הפונטים, שיהיו נוחים וברורים לקריאה ומייחדים את המותג או פונטים גנריים אהובים, אך חשוב לשים לב להדגשת הטקסט על גבי הרקע, להגדיל את הפונט בכותרות או כאשר רוצים לחדד את המסר וללכוד את תשומת לב הגולש. 
ישנם אלמנטים שיכולים להעביר ברמה העיצובית יותר מסרים כמו למשל, שימוש באינפוגרפיקה להמחשת מסרים מופשטים או מגוון רחב של מסרים באימג' אחד.
יש לזכור שגולשים מקצים זמן קצר לביקור באתרים ולכן, תהליך פיצוח עיצוב האתר הוא קריטי ברמה של להשאיר את הגולש ככל שניתן ולגרום לו לחזור לאתר שוב ושוב. 

כיצד עיצוב האתר משפיע על שיווק במדיה החברתית?

תכנון פריסת העמוד והגלילה יחד עם מעבר בין דפים תופס היום חשיבות רבה בשיווק אתרים, במיוחד כאשר מעלים קמפיינים במדיה החברתית ומפנים לאתר להמשך פעילות, יש להחליט לאיזה דף ספציפי יועבר הקמפיין ואילו תכנים יופיעו בדף זה ואיך ברמה העיצובית ניתן להניע את הגולש לפעולה. למשל, באמצעות שימוש בהיילייטים, טופס השארת פרטים מעוצב, גלריית תמונות דינאמית או סרטון שיוטמע בעיצוב. 
חשוב לשמור על קשר עיצובי ומיתוגי בין הקמפיין לדף הנחיתה הנבחר מתוך האתר, כדי שהגולש יבין שהוא הועבר מהקמפיין למקום הנכון בין אם באמצעות שימוש בלוגו של העסק או בגוונים דומים או בתמונה כלשהי שחוזרת בקמפיין ובדף עצמו.
כמובן שכדאי להתייעץ עם חברת עיצוב אתרים וחברה המתמחה במדיה חברתית על מנת למצוא את הדרך הנכונה לחבר בהרמוניה בין עיצוב החומר לקמפיינים לעיצוב האתר המקודם.