לימודי עיצוב גרפי

מה בודקים לפני שבוחרים בלימודי עיצוב גרפי

לפני שבוחרים בלימודי עיצוב גרפי מה כדאי לדעת? יש לזכור כי אפליקציות, תוכנות, מדיה, קמפייני שיווק וכן הלאה – מגיעים עם שפה גרפית מדויקת, מלוטשת וייעודית. מישהו היה שם כדי לבחור את הצבעים, לעצב את הכפתורים, את הזרימה, המבנה ושלל אלמנטים. על מנת לגלות את השפה העיצובית המדויקת עבור משהו, צריך להחזיק בחוש עיצובי או לפחות לפתח אותו. כלים וידע טכני עשויים לעזור, כמו גם אינטואיציה עיצובית שניתן לפתח ולגלות עם הזמן.

מה בוחרים בלימודי עיצוב גרפי: לימודי תואר או לימודי תעודה?

מבחינת זמן, תואר עשוי לקחת יותר זמן. 4 שנים אל מול 10 חודשים עד שנתיים. מבחינת השקעה: ניתן, לכאורה, להשקיע פחות בלימודי תעודה (תלוי במסלול הלימודי), ועם זאת, להיות מוכנים מהר יותר על מנת להיכנס לשוק העבודה ולהמשיך את "ההכשרה" תוך כדי פעולה.

מסלול תואר עשוי לדרוש יותר תנאי כניסה מאשר מסלול תעודה. כאשר היקף החומר בתואר עשוי להיות רחב יותר, אך בלימודי תעודה עשוי להיות מתומצת וממוקד יותר. מעבר לכך, היקף החומר לא מעיד על הרלוונטיות שלו לשוק העבודה. יש לבדוק אם התואר / מסלול התעודה מציע מידע רלוונטי שמעסיקים / עסקים מחפשים. בנוסף, ניתן לבדוק אם ניתן לשלב עבודה במהלך הלימודים. יכול להיות שזה יהיה קל יותר בלימודי תעודה, או לפחות, לשלב היקף משרה גדול יותר במסגרת לימודי תעודה.

לימודי עיצוב גרפי

מוכנות לשוק העבודה

יש לזכור, כי גם לאחר השלמת תואר, אין להניח כי תהיינה מוכנות שלמה לעבודה ובכל מקרה תהיינה התאקלמות, למידה והסתגלות לאחר הכניסה למשרה כזו או אחרת או לתפקיד שדורש עיצוב גרפי. הכנה פרקטית, מהירה ורלוונטית יותר לשוק העבודה עשויה להיות יותר מתאימה ויש לבדוק איזה מסלול עשוי להציע אותה.

יש לבדוק, אם מסלול הלימודים אכן מכיל את האפשרות להכין תיק עבודות תוך כדי הלימודים. יש לברר אם המוסד מסייע בהכנת תיק עבודות מתאים למעסיקים רלוונטיים במקום העבודה (או לקוחות) על מנת לקדם את הקריירה בהקדם האפשרי, אולי עוד טרם סיום הלימודים.

התאמה של מרצים ותכנית לימודים

יש לבדוק את המרצים, לרבות ראשי המגמות – אשר קובעים את תכניות הלימודים. יש לשאול באופן ישיר מי הם המרצים, מה הסיפור שלהם, ולבדוק אם יש רצון ממשי והתלהבות ללמוד מהם. יש לברר על תכנית הלימודים. ולברר, מעבר למידת האיכות וההתאמה שלה לשוק העבודה (שכאמור, זה חשוב עד מאוד) – אם יש קליק והתאמה עם המרצים ותכנית הלימוד. ניתן לבקש מידע על המרצים ותכניות הלימוד, לגגל עליהם באינטרנט ולפגוש אותם במדיה החברתית – למי שרוצים להשקיע ולברר על לימודי עיצוב גרפי נתונים.

המאמר פורסם באדיבות פורטל הלימודים atg.co.il