קניות אונליין

מהפכת האיקומורס – קניות אונליין

בשנים האחרונות ישראלים רבים מעדיפים לרכז את הקניות שלהם אונליין במקום להגיע לחנויות ולאולמות התצוגה כדי לרכוש מוצרים שונים לבית ולגינה.

המהפך לאור מגפת הקורונה

עד מגפת הקורונה הישראלים רכשו on line   מוצרים כמו ביגוד, הנעלה ומורצים קטנים נוספים שהערך הכספי שלהם הוא נמוך. לעומת זאת כשהם רצו לרכוש מקרר, מזגן, תנור אפייה או כל מוצר שהערך הכספי שלו הוא גבוה, הם הגיעו לאולמות התצוגה או לירידים, בחנו כמה וכמה אופציות ולאחר מחשבה החליטו מהו המוצר שהוא עדיף עבורם, היכן המחיר הוא הזול ביותר וכך הם הזמינו.

אך כשפרצה מגפת הקורונה והחנויות היו סגורות, גם דפוסי ההתנהלות והחשיבה השתנו. לאור העובדה שהחנויות היו סגורות והישראלים העדיפו להישאר בעיקר בבית ופחות להימצא במקומות שבהם הם עלולים להידבק, האפשרות היחידה הייתה לקנות ברשת. לאור זאת הם השוו בין היכולות של המוצרים השונים, ערכו השוואה של מחירים, בדקו זמני אספקה וכך הזמינו מוצרים.

גם הספקים ראו את השינוי הטרנדי ולכן נערכו בקווי לוגיסטיקה משופרים שכללו אספקה מהירה וגם קשר ישיר עם הלקוחות באמצעות הודעות SMS שהעביר להם בכל עת את הסטטוס של המשלוח כדי שהם ידעו מתי הסחורה אמורה להגיע וכך לתאם את האספקה במועד שהלקוחות בבית.

קניות אונליין

רכישה של מוצרים גדולים

מגפת הקורונה שיצרה מצבים שבהם כולם היו יחד בבית, הובילה לצורך של קניית מוצרים חדשים וגדולים יותר הביתה. ההיערכות כללה צבירה של מזון ומוצרי טואלטיקה ולכן היה צורך במקררים גדולים יותר, מקפיאים, ארונות אחסון ועוד.

מי שעובר לדירה חדשה או לדירה מחודשת, צריך מוצרי חשמל ובדרך זו הוא מזמין את הפריטים הנחוצים לו כמו תנור אפייה סטנדרטי או ברוחב של 90 ס"מ, מוצרי חשמל נוספים כמו מדיח כלים אינטגרלי או רגיל, מכונת כביסה, מייבש כביסה, כיריים על גז או חשמליות ועוד.

חשיבות שירותי מחשוב בעולם האיקומורס


שירותי מחשוב ממלאים תפקיד מכריע בהצלחת אתרי מסחר אלקטרוני. שירותים אלה כוללים מגוון רחב של פונקציונליות המאפשרות עסקאות מקוונות חלקות, ניהול מלאי יעיל וחוויות לקוחות משופרות. אחד משירותי המחשוב המרכזיים הוא אחסון החנות אשר מאפשר לבעל החנות לגשת לנתונים ולאפליקציות שלהם מרחוק, מה שמבטיח מדרגיות וגמישות. בנוסף, שירותי מחשוב מאפשרים עיבוד תשלומים מאובטח, זיהוי הונאה וניתוח בזמן אמת, ומאפשרים לעסקים לקבל החלטות מונחות נתונים ולייעל את פעילותם. יתר על כן, שירותים אלו מאפשרים המלצות מותאמות אישית, צ'אטבוטים לתמיכת לקוחות ומילוי הזמנות יעיל, כל אלו תורמים לחוויית קנייה חלקה ומשביעת רצון ללקוחות. עם ההתקדמות המתמשכת בטכנולוגיית המחשוב, אתרי מסחר אלקטרוני יכולים למנף את השירותים הללו כדי להישאר תחרותיים, לשפר את ההיצע שלהם ולעמוד בדרישות המתפתחות של צרכנים מקוונים

ביצוע של קניות אונליין

במקום לנסוע לקניונים או למרכזים מסחריים בעומסי התנועה, לחפש חנייה בכל מזג אוויר, הרבה יותר נוח לשבת בבית בפיג'מה המפנקת כשהמזגן פועל בקיץ או בחורף ולחפש באמצעות המחשב או בסמרטפון את המוצרים שהלקוח זקוק להם. בנוחות מקסימלית הוא עובר על כל הנתונים, רואה את כל האפשרויות קורא חוות דעת לכאן או לכאן ובסופו של דבר מזמין פריט מסוים שנראה לו המתאים ביותר.

אחד היתרונות הבולטים ברכישה של מוצרים הביתה, הוא שהשליח מספק את המכשירים עד פתח הבית. אין צורך לתאם מוביל או להרים משאות כבדים, הכול מתואם מראש והמוצר מגיע הביתה בדרך כלל תוך פרק זמן קצר ביותר.

כך אפשר להזמין מוצרים גדולים כמו מזגנים, מערכות צפייה, טלוויזיות, מכשירי חשמל קטנים למטבח כמו טוסטר, בלנדר, מיקסר וגם מוצרים שימושיים נוספים כמו מחשב נייד, סמרטפון, שעון חכם ועוד.

המאמר נכתב באדיבות פורטל העסקים https://esek.city