פרסום בגוגל

חשיבות הפרסום הממומן בעידן הנוכחי

אפשר להגיד בביטחון שבעידן של היום, רוב העסקים דואגים לייצר נוכחות ברשת ולפרסם את עצמם בפלטפורמות השונות. אין על זה וויכוח – שיווק הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת העסק. ואם פעם דרכי השיווק היו יותר מסורתיות (פרסום בעיתונים, חלוקת פליירים וכו'), היום הדיגיטל הוא מרחב הפרסום העיקרי.

אין ספק שבעל עסק שלא משווק את העסק שלו נשאר מאחור, או לכל הפחות לא מנצל פוטנציאל גדילה. אלה שכן משווקים, חייבים לדעת לעשות את זה נכון. פרסום ממומן בגוגל בתקציב של כמה אלפי שקלים בחודש יכול לבוא לידי ביטוי בהגדלת המכירות, ויכול גם לא להניב רווחים בכלל. בגלל זה חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע ולפי תוכנית שיווקית ואסטרטגיה מסודרת.

נניח שיש לכם 10,000 ש"ח בחודש להשקיע בשיווק העסק ומשיכת עוד לקוחות פוטנציאליים. איפה תבחרו להשקיע את הסכום – בפייסבוק או בגוגל? ואיזה סוג של פרסום אתם רוצים לבצע, אורגני או ממומן?

כמו שאמרנו, העניין הוא לדעת לשווק נכון. וכדי שתוכלו לעשות את זה כמו שצריך, מומלץ להיעזר בשירותיו של משרד פרסום דיגיטלי איכותי. שיווק דורש הכנה מקדימה סיזיפית: למידת העסק לעומק, מחקר מתחרים, בניית תוכנית שיווקית ואסטרטגיה והוצאתה לפועל. כל הפעולות האלה דורשות אנרגיה וזמן (שאתם יכולים להשקיע בניהול העסק).

איך משווקים את העסק כמו שצריך?

שיווק נכון מתבסס על שילוב בין כמה טכניקות ופלטפורמות (אפשר לקרוא לזה גם תמהיל שיווקי). יש לשיווק דיגיטלי כמה שאיפות: ייצור נוכחות ברשת, שימור לקוחות קיימים, ביסוס מעמד המותג, והכנסת לקוחות פוטנציאליים לתוך המשפך השיווקי (שבתחילתו הם מוגדרים כמתעניינים במוצר, ובסופו הם הופכים לקונים).

חשוב שתזכרו שלכל עסק יש קהל יעד מוגדר, ולכן עליכם לגלות איפה אותו קהל מסתובב (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב?) ולבחור לפרסם שם. יש עסקים שצריכים לפרסם בכמה פלטפורמות במקביל. בכל פלטפורמה סוג השיווק יהיה שונה, אבל השפה תישאר אותה שפה.

פרסום בגוגל

למה חשוב לשלב גם פרסום ממומן בתוכנית השיווקית?

בואו נתחיל בסיפור מעניין מתחום שכולנו מכירים: עולם הדייטינג (תכף תבינו איך זה קשור לפרסום ממומן).

כמו הרשתות החברתיות שכולנו מכירים, גם אפליקציות ההיכרויות זוכות לטראפיק גבוה (כמות גולשים גדולה בכל יום).

על פי בדיקה שנעשתה על פרופיל של רווק, עולים הנתונים הבאים:

הוא ראה בערך 16,000 פרופילים. החליק ימינה משהו כמו 15,000. והיו לו 60 מאצ'ים. הוא קיבל את המספר של 39 נשים ויצא ל-21 דייטים.

(שימו לב לירידה הדרסטית בכמות עם ההתקדמות בכל שלב).

ואתם יודעים מה הכי מטורף בכל הסיפור? רק 3,000 נשים ראו את הפרופיל שלו מלכתחילה (זאת אומרת ש-13 אלף נשים אפילו לא ידעו שהוא קיים).

אם אותו רווק היה מחליט לשדרג את המנוי שלו בתשלום למשל, הוא היה זוכה לחשיפה גדולה יותר. בהתאם, כמות המאצ'ים הייתה גדלה, הוא היה מקבל יותר מספרים, ויוצא ליותר דייטים. בקיצור, היה לו יותר סיכוי למצוא אהבה.

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם, "איך זה קשור לשיווק?". אז נענה ונגיד שהתשובה היא חשיפה.

מיליארדי אנשים ברחבי העולם גולשים בכל יום ברשתות החברתיות ובגוגל. גם אתם.

נתוני השימוש האלה שמו את הכוח בידיים של כל אותן החברות. אם לפני עשר שנים הייתם מפרסמים פוסט בפייסבוק, סביר להניח שהוא היה מגיע לרוב החברים שלכם. היום הפוסט יגיע לפחות מ-5 אחוזים.

אותו הדבר לגבי פרסום. כדי שהעסק שלכם יקבל חשיפה רחבה יותר בגוגל או ברשתות החברתיות, עליכם להשקיע כסף.

אבל אל תמהרו לכעוס, החדשות הטובות הן ששיווק נכון משתלם. על כל שקל שתוציאו תוכלו להכניס שלושה. לא שווה את ההשקעה?