שיווק דיגיטלי

הסיבות שאתם מסתבכים בשיווק בפייסבוק ובאינסטגרם

להמון עסקים קטנים יצא לנסות לפרסם את עצמם בפייסבוק ובאינסטגרם. הרבה פעמים עסקים מפרסמים בעזרת קידומי פוסטים בודדים שזו השיטה המהירה לפרסם. לעיתים עסק משקיע יותר ומפרסם דרך ה
 ADS MANAGER שבו מגדירים קמפיין מא' עד ת'. אם הרגשתם שזה לא עובד ולא מביא לכם לידים ומכירות אז אתם לא לבד! בשביל לעשות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים צריך להבין כמה נקודות חשובות בשיווק דיגיטלי.

החשיבות של משפך שיווקי

אחד הדברים החשובים הוא לייצר את מה שאנחנו קוראים לו "המשפך השיווקי, ברוב המקרים לא יהיה מספיק לקדם פוסט ממומן אחד לקהל גדול ולקוות לראות מזה תוצאות. יהיה משמעותית נכון יותר לטרגט קהל גדול ככל האפשר (בכל זאת אנחנו מדינה קטנה) ומי שהתעניין בתוכן שהעלנו נוכל לטרגט אותו שוב ולשלוח לו עוד מסרים!  לדוגמא אם נציג וידאו לקהל גדול מאוד, נוכל לטרגט את מי שצפה ב 50% מהסרטון. ואז אותו קהל שצפה ב 50% מהסרטון הוא בסבירות גבוהה מתעניין במה שיש לנו להציע ולכן קהל איכותי יותר. אם נעביר לו מספיק מסרים משכנעים שפוגעים "בכאב שלו" (בצורך שלו) נוכל להפוך אותו לקהל שמאוד מתעניין במוצר או במותג.  בשלב מסוים לאחר שחיממנו מספיק את הקהל נוכל לשלוח לו את המסר האחרון שהוא המסר ה"ממיר" בד"כ הוא מגיע כקידום מכירות כמו קופון או מבצע כלשהו.

שיווק דיגיטלי

תנו לאלגוריתם לעבוד בשבילכם

צריך לזכור, האלגוריתם של פייסבוק ואינסטגרם באים לקראת המפרסמים. הם רוצים שהמפרסמים יצליחו בשביל שימשיכו לפרסם אצלם ולא יחליטו להקטין את תקציב הפרסום או שחס וחלילה תעברו לגוגל. לכן, אל תנסו לעשות "טרגוט יתר". תנו לאלגוריתם קהל גדול ככל האפשר והוא כבר ידע לקדם אותכם למטרה. כן חשוב להעלות כמה שיותר קמפיינים ומודעות פרסומיות ולראות מי נותן את התוצאות הכי טובות. כדאי מאוד לראות את הביצועים של כל קמפיין לפי יום ולראות אם יש תהליך של התייעלות ברמת האלגוריתם או אין. ככה תוכלו להרגיש מתי נכון להוריד את הקמפיין שעובד פחות טוב.

הקו הדק בין תדירות המסר לעייפות המסר

לכל קמפיין יש מטריקס שנקרא frequency (תדירות), זה נותן את כמות הפעמים שמשתמש ראה את המודעה הממומנת בממוצע. בד"כ עד שזה מגיע ל – 3 זה בתהליך השתפרות! כל מסר שמעבירים רוצים שיגיע כמה פעמים למשתמש וזה דבר מבורך. יחד עם זאת כשהמספר של התדירות עולה מתחילים לראות עייפות בתוצאות.  זה קורה כי כבר הרבה משתמשים ראו את המודעה, התרגלו אליה ועכשיו הם פשוט פוסחים עליה. לכן כשהתדירות מגיעה ל 3 זה הזמן להסתכל טוב טוב על התוצאות באיזה מגמה הם.

להשתמש בוידאו כמה שיותר בקמפיינים

תמונות זה הדבר שהכי קל להעלות בקמפיין לעומת וידאו שצריך לעבוד קשה ואפילו לעיתים לרכוש שירות ממישהו שיודע לעשות זאת באופן מקצועי. אבל אין מה לעשות וידאו זה אחד ההשקעות הטובות ביותר שאפשר לעשות בקמפיין. זה נותן לפייסבוק אפשרות להבין אם משתמש מתעניין בפרסום או לא בצורה טובה יותר כי צפיה בוידאו זה מעורבות (אמנם לא אקטיבית אבל עדיין זו מעורבות שנותנת אינדיקציה). אם יש עניין בוידאו זה חוסך עלויות פרסום! פייסבוק יקדם את זה בכל הכוח וזה  win-win למפרסם ולפייסבוק. בנוסף לזה, בוידאו אפשר להעביר הרבה יותר מסרים (אבל לא להגזים עם הכמות, כן?) וכך לחמם את המשתמש מהר יותר.

אז עכשיו יכול להיות שלמדת כמה דברים שלא ידעת ו שיווק דיגיטלי יהפוך להיות קל יותר עבורך ולהביא תוצאות טובות יותר – אז שיהיה המון בהצלחה!