בניית אתרים לעסקים קטנים

בניית אתרים לעסקים קטנים – המדריך המלא

אם יש משהו שמשבר הקורונה הבהיר לעסקים בישראל ובעולם, הוא שהפעילות האמיתית מתרחשת בדיגיטל 24/7 מבלי שהיא תהיה תלויה בנגיף מסתורי. ואכן, עסקים רבים, קטנים ובינוניים, הבינו שכדי להצליח לשמור על רצף עבודה ורצף מכירות הם צריכים לבנות אתר אינטרנט שעובד עבורם בכל שעות היממה, גם בתקופות של סגר. במציאות הנוכחית, כשמרבית העסקים הקטנים כבר נמצאים ברשת, וכשמרבית הלקוחות מחפשים את מבוקשם בגוגל וברשתות החברתיות – אף אחד לא רוצה להישאר מאחור. לפניכם מדריך לבניית אתרים לעסקים קטנים.

מהם סוגי האתרים המתאימים לעסקים קטנים?

  • אתרי מכר – אתרי מכר, או אתרי חנות, הם אתרים שמאפשרים ללקוחות לבצע רכישה אונליין ולקבל את המוצר אליהם במשלוח או להגיע לאסוף אותו בנקודת איסוף. כשאנחנו מדברים על פתיחת חנות אינטרנטית לעסקים קטנים, זו יכולה להיות חנות אינטרנטית שמוכרת תכשיטים, חנות שמוכרת עוגיות ומאפים, חנות לרכישה של בגדים ועוד. כיום, הרוב המוחץ של העסקים שמחזיקים בחנות פיזית, עובדים גם עם חנות אינטרנטית שמכפילה להם את המכירות במינימום הוצאות בכל רחבי הארץ או בחלק נרחב, וישנן כמובן חנויות המבוססות באופן מלא על האינטרנט, ללא חנות פיזית, מה שחוסך בהוצאות שכירות, ארנונה ועובדים ואפילו בהוצאות מלאי.
  • אתרי תדמית – אתרי תדמית הם אתרים שאינם מוכרים מוצר, אלא לרוב מציעים שירות של אדם. לדוגמה: פסיכולוג, רואה חשבון, מאמן, מעצב, חשמלאי וכדומה. אתרי תדמית, כשמם כן הם, משווקים את בעל המקצוע או נותן השירות באמצעות מאמרים מקצועיים, המלצות ועבודות לדוגמה, כשהיעד הוא לא רכישה אונליין אלא השארת פרטים או התקשרות.
בניית אתרים לעסקים קטנים

על מה חשוב לשים דגש כאשר בונים אתר לעסק קטן?

  • אבטחת האתר – אבטחת האתר היא חלק חיוני, במיוחד אם אתם מבקשים מהגולש להזין פרטים כדוגמת כתובת מייל, טלפו ושם מלא, ועל אחת כמה וכמה אם מדובר באתר רכישה, שכן אז הגולש מזין פרטי אשראי.
  • חווית משתמש טובה – חוויית משתמש טובה היא נוחות הגלישה באתר, זמינות הכפתורים, איכות התמונות, הצבעים השולטים ואפילו סגנון הכתיבה. חוויית משתמש טובה, הן במחשב והן במכשיר הנייד, יובילו את הגולש לבצע את הפעולה הרצויה מבחינתכם – מרכישה ועד להשארת פרטים.
  • קידום האתר במנועי חיפוש – מומלץ לדאוג לקדם את האתר במנוע החיפוש של גוגל, כדי שגולשים יגיעו אל האתר שלכם כשהם מחפשים את מה שאתם מציעים. אמנם קידום בגוגל הוא פעולה ארוכת טווח, אך בניית אתר אינטרנט מומלץ שיהיה בעל תשתית שמאפשרת בהמשך לבצע קידום.
  • אמינות – אמינות היא מרכיב מרכזי ועיקרי באתר אינטרנט, בפרט כשהמטרה היא פתיחת חנות אינטרנטית. לפני רכישה באתר מסחר או אתר תדמית, הגולש רוצה לדעת שמאחורי האתר יש אנשים אמיתיים, ולכן יחפש את עמוד פרטי הקשר בציפייה למצוא כתובת ומספר טלפון וכן טופס ליצירת קשר. נוסף לפרטים ליצירת קשר, גם מאמרים מקצועיים וכן תמונות מוסיפים לתחושת האמינות. ככל שהאתר מפזר את העמימות, כך הלקוח יתלבט פחות.
  • קלות התפעול לבעל העסק – מרבית בעלי העסקים אינם אנשים טכניים ולא למדו לבנות אתרים. לכן, רצוי לבחור במערכת ידידותית וקלה לתפעול, שתאפשר לכם להעלות פריטים, לשנות כמויות ולהוסיף תכנים באופן עצמאי מבלי שתצטרכו לשלם כסף למתכנת עבור כל פעולה קטנה באתר.

אתר אינטרנט לעסקים קטנים

פתיחת אתר אינטרנט לעסקים קטנים הוא דרך נוספת, ובמקרים מסוימים הדרך היחידה, להגדיל רווחים במינימום הוצאות. כשפותחים את אינטרנט, בין אם מדובר באתר מכירה ובין אם אתר תדמית, יש תת תשומת לב לחוויית המשתמש שהיא בעלת השפעה נרחבת, לאבטחה של האתר ולשמירת פרטי המשתמשים ולקלות ההפעלה על ידי בעל העסק, כדי לחסוך מן והוצאות.