איך לקדם אתרים בגוגל ב-2021

איך לקדם אתרים בגוגל ב-2021?

בדיוק כמו שהדרכים בהם גוגל מחליט מה להציג לנו בתוצאות החיפוש השתנו מהותית לאורך השנים, כך גם תחום קידום האתרים, SEO, אשר קשור ישירות והדוקות לאופן בו גוגל עובד, השתנה מאוד. הדרך לקדם אתרים בגוגל ב-2021 שונה בכמה וכמה פרמטרים וטכניקות לעומת המציאות שהייתה רק לפני מספר שנים בודדות.

שינויים ועדכונים באלגוריתם של גוגל, הכנסת גורמי דירוג חדשים, אבולוציה של השימוש של כולנו בחיפוש ושיפור אדיר ביכולות הטכנולוגיות והחישוביות של גוגל – כל אלו מייצרים התפתחות טבעית ודינמית לתחום קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי בכללותו. קריטי להישאר מעודכנים ולדעת מה השתנה מצד גוגל ומה צריך להשתנות מהצד של מקצועני SEO המספקים שירותי קידום לאתרים של לקוחותיהם. היום נתמקד בהסבר כללי איך לעשות נכון קידום אתרים בגוגל ב-2021.

1. מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים

איך לקדם אתרים בגוגל ב-2021

בצורה כזו או אחרת, כל כך הרבה מקידום אתרים אורגני מסתמך על מילות מפתח ומונחי חיפוש. לכן מחקר מילות מפתח עדיין קריטי וגם יהיה השלב הראשון בכל תהליך לגיטימי של SEO. מילות המפתח הן כמובן מילים ומונחים שמשתמשים מחפשים בגוגל, כאשר אתם רוצים שבחיפושים האלו הם יגיעו לאתר שלכם ולא של המתחרים.

בעבר הרחוק, עיקר העניין היה פשוט לדחוס מילות מפתח ברחבי האתר שלכם, אבל היום התחום הרבה יותר מורכב, חכם ויעיל, מה שמצריך כמובן התאמות ושינויים מהותיים. גוגל הפך חכם יותר, כך שהיום צריך לעבוד עם יותר מילות מפתח וגם עם מונחי "זנב ארוך" ולשלב את כל אלו בטבעיות בתכנים מעולים ובעלי ערך, לאו דווקא המון פעמים.

מחקר מתחרים גם הפך למשמעותי יותר ב-SEO ב-2021, כאשר כלים טכנולוגיים מעולים מאפשרים לכם היום לחקר ולנתח מה המתחרים שלכם עושים בקידום האתרים שלהם, ללמוד מזה וליישם יותר טוב באתר שלכם – כך להיות מדורגים גבוה.

2. תשתית טכנית טובה

מאפייני השימוש של כולנו באינטרנט השתנו מאוד בשנים האחרונות וכך גם הדרישות שלנו מהאתרים בהם אנו מבקרים עלו מאוד. קידום אתרים ב-2021 חייב לשים דגש על תשתית טכנולוגית וטכנית טובה לאתר עצמו, במכלול היבטים ותחומים.

  • האתר חייב להיטען מהר מאוד ולאפשר שימוש מלא ומהיר, מכל פלטפורמה.
  • האתר חייב להיות מאובטח ומוגן מפני שלל איומי סייבר.
  • אתרים ספציפיים, כמו אתרי איקומרס למשל, צריכים להתבסס על תשתיות טכנולוגית איכותית ואמינה.
  • אתר חייב להיות מוצג בצורה מעולה ומותאמת לשימוש ממכשירי מובייל, עם ממשק וחוויית משתמש המותאמים למדיום מוביל וקריטי זה.

3. תוכן איכותי, מקורי ומעניין

תוכן איכותי, בעל ערך אמיתי, מקורי ומעניין, תוכן שנכתב או מופק עבור גולשים אנושיים המחפשים מידע, תשובות, פתרונות או מוצרים שאתם יכולים ורוצים לספק להם. אלגוריתם החיפוש והדירוג של גוגל הפך כאמור לחכם מאוד והוא יודע כבר לזהות תכנים איכותיים ובעלי ערך אמיתי עבור משתמשים, והוא מתגמל תכנים כאלו בדירוג גבוה יותר. גם הגולשים עצמם מתגמלים תכנים מעולים, מה שמזין עוד יותר את האופן החיובי בו גוגל יראה את התכנים האלו שלכם.

הפקת תכנים איכותיים ומקוריים המספקים למשתמשים שלכם ערך אמיתי כוללים טקסטים, סרטונים, תמונות, אינפו-גרפיקות וכן הלאה והם צריכים להיות באתר שלכם כמובן אך גם כפוסטים אורחים באתרים רלוונטיים אחרים, במדיה חברתית, באתרים סמכותיים שונים.

4. אופטימיזציה

מילה ענקית ומהותית מאוד לקידום אתרים ב-2021. ככל שאלגוריתם הדירוג של גוגל משתנה, מתעדכן ומשתפר, כך גם האתרים במרחב הדיגיטלי צריכים להתאים עצמם ולעבור אופטימיזציות מקיפות וטובות יותר כדי לעמדו בדרישות ובהנחיות של גוגל עצמה לגבי קידום אתרים. זה כולל, למשל ולא רק, את האלמנטים הבאים:

  • סידור איכותי ואפקטיבי של קוד האתר.
  • סידור מבנה התוכן של האתר.
  • אופטימיזציה לממשק המשתמש וחוויית המשתמש לטובת המשתמשים – UI/UX Optimization.
  • עבודה נכונה ומסודרת עם כותרות ותגיות שונות באתר והדפים השונים בו.
  • מבנה חכם ונכון של קישורים פנימיים.
  • יישום תכנים העובדים טוב עם תכונת Featured Snippets של גוגל.
  • הסרת כל רכיב המאט את טעינת האתר ואת השימוש בו ע"י המשתמש.

5. קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים מאתרים אחרים לאתר שלכם הם מרכיב מהותי וחשוב מאוד בתהליכי SEO ב-2021. קישורים חיצוניים מראים לגוגל שהאתר שלכם סמכותי, אמין ואיכותי, כי אנשים ואתרים אחרים מפנים לתכנים שבו. שיפור בסמכותיות האתר וקבלת סיגנלים חברתיים מקשרים רבים לאתר שלכם, משפרים את הדירוג שלו ואת מיקום הדפים השונים בעמוד תוצאות החיפוש. קישורים יכולים לבוא מתכנים שונים וגם מגולשים המקשרים במדיומים שונים לתכנים באתר שלכם.

כמובן שפוסט זה רק מגרד את פני השטח לגבי מהו באמת תחום ה-SEO וכל מה שצריך לעשות בפועל כדי לקדם אתרים ב-2021, התחום כולל מגוון פרמטרים ודברים שיש לקחת בחשבון ולטפל בהם והוא רק הופך יותר מורכב ודינמי כל הזמן לאור תחרות גוברת ושינויים באלגוריתמים של גוגל.

מאמר זה נכתב עבור comitogo