בניית אתרים

בודקים ומשווים: מהן האופציות לבניית אתר אינטרנט?

בניית אתר אינטרנט היא אחת הפעולות הבסיסיות בתהליך הקמת עסק, הרי עלינו להציג את יכולתנו, או את מרכולתנו בצורה שיווקית ומזמינה, על מנת לאפשר ללקוחות פוטנציאלים להתרשם מאיתנו. אולם, בעידן הטכנולוגי המתקדם, מוצבות בפנינו מגוון רב של אפשרויות לבניית האתר, מיד נמנה כמה מהן, ואת היתרונות והחסרונות בכל דרך.

האופציות האפשריות לבניית אתר אינטרנט

בניית אתר באופן עצמאי – 'חינאמי'

כיום ניתן לבנות אתר אינטרנט באופן עצמאי ברשת, בעזרת תבניות מוכנות ללא תשלום או בתשלום מוזל (אם תרצו תוספות ושדרוגים). אולם, חשוב להבין שמדובר בעבודה סיזיפית הדורשת לשבת שעות מרובות מול המחשב, וכאמור ידע מקצועי או קצת רקע בעיצוב ובניית אתרים. היתרון הוא העלויות הנמוכות, אך החסרונות הם רבים: בזבוז זמן יקר (זמן שווה כסף!), נראות לא מקצועית, היעדר פיצ'רים ותוספות החיוניים לנראות טובה ושיפור חוויית המשתמש.

בניית אתר עם מתכנת/בונה אתרים (פרילנסר)

תודות לפלטפורמת וורדפרס המוצעת בקוד פתוח, כיום מפתחי אתרים אינם זקוקים להיות מתכנתים גדולים, אלא להבין ברמה בסיסית קוד, וכמובן להבין כיצד מערכת וורדפרס פועלת. את העיצוב הם מבצעים עם כלי עיצוב רגילים או על ידי תבניות מוכנות של וורדפרס, עליהן הם משלבים תמונות אווירה ותוכן שיווקי. היתרונות הם האפשרות לקבל פיתוחים מיוחדים הדורשים קוד, אך החיסרון הוא במראה העיצובי, שהרי מתכנתים הם לא בעלי טאץ' עיצובי, ולכן האתר יראה "תבניתי" ופחות עיצובי.

בניית אתר עם מעצב גרפי

בשל תוכנות העיצוב החדשניות, כדוגמת כלי "אלמנטור", כיום מעצבים יכולים לבצע מגוון עצום של עיצובים המטשטשים את הגבול בין המציאות לדמיון. העבודה עם מעצב גרפי המומחה לבניית אתרים, היא בהחלט שילוב נכון, מכיוון שמעצב ידע כיצד "לתבל" את האתר בצבעים הנכונים ולערוך תמונות במקצועיות.

מבחינת יתרונות העבודה עם מעצב, מדובר על יתרון בולט שיבוא לידי ביטוי בתוצר הסופי, שהרי מעצב הוא בעל חוש יצירתי מפותח והוא ניגש לבניית האתר מנקודת מבט של 'אמן' ולא מנקודת מבט של מתכנת שיודע רק שפות קוד. החיסרון – לא כל מעצב גרפי יודע תכנות, ולכן אם תרצו פיצ'רים ותוכנות מורכבות, סביר להניח שהמעצב לא יידע לבצע זאת.

מלבד זאת, ישנו יתרון בולט נוסף לעבודה עם מעצב; מעצב גרפי יוכל להעניק לכם שירותים נוספים הדרושים למיתוג העסק כמו עיצוב לוגו, שירותי מיתוג, שילוט, כרטיסי ביקור, רול-אפ, מצגות ועוד. למעשה, העבודה עם מעצב תאפשר לכם לשמור על שפה חזותית אחידה וברורה בכל אפיקי מדיה ובפרינט.

לבנות אתר עם חברת פרסום

כיום חברות פרסום רבות מבינות שעליהן להעניק לכל לקוח סל פתרונות על מנת לאפשר לו לקבל את כל השירותים האינטרנטיים במקום אחד. ולכן, מלבד פרסום באפיקי מדיה שונים, חברות פרסום מציעות גם שירותי בניית אתרים, ולאחר מכן שירותים נוספים כמו קידום האתר בגוגל, ניהול דפי פייסבוק, אינסטגרם, קידום על ידי תוכן ועוד.

מבחינת יתרונות, מדובר על יתרון בולט – חברת הפרסום דואגת להכל ומייצרת שפה חזותית אחידה שתלווה אתכם במסע הפרסום. לדוגמה – עיצוב פוסטים ברשתות חברתיות בשפת האתר. אולם, החיסרון הוא שבניית אתרים היא בדרך כלל לא פעילות הליבה של חברת הפרסום, וייתכן כי החברה מוציאה את בניית האתר למתכנת חיצוני, שאינכם יודעים מהי התמחותו ומהו ניסיונו בבניית אתרים.

לסיכום, לא משנה עם מי תחליטו לבנות אתר אינטרנט, רצוי שתדעו מראש מה הנכם מחפשים, לדוגמה בניית אתר תדמיתי, חנות מסחר, דף נחיתה וכו'. בדקו היטב את האפשרויות המוצעות בפניכם, כולל היתרונות והחסרונות. בדקו את תיק העבודה של בונה האתר, מה הוא מציע במסגרת השירות והכי חשוב – בדקו אם יש בינכם כימיה טובה, הרי הכי כדאי לעשות עסקים עם אנשים נעימים.