שיווק דיגיטלי ב-2016

אז מה זה בכלל שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא מונח רחב המתייחס אל כלל אמצעי השיווק הדיגיטליים הקיימים בשוק האינטרנט.

הפלטפורמות הבולטות בעולם איתן ניתן לשווק באינטרנט הן:

1- גוגל

מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם בו ניתן לשווק ולקדם מוצרים ותוצאות חיפוש בהתאם לקהל היעד שמעניין אתכם.

שיווק במנוע החיפוש של גוגל מתחלק לשלושה סוגים עיקריים:

קידום אתרים אורגני SEO

בשיטה זו אנו מקדמים את אתר האינטרנט שלנו לפי תוצאות חיפוש של גולשים רלוונטיים אלינו.

לדוגמא: במידה והשירות שלנו הוא "צביעת בתים" אנו נרצה שכל גולש המחפש בגוגל מידע או שירות רלוונטי לצביעת בתים – ייתקל באתר שלנו, ייכנס אליו לצורך קבלת מידע ואף יתקשר או ישאיר פרטים.

קידום אורגני הוא תהליך מורכב וארך טווח שאת תוצאותיו ניתן לראות רק לאחר מספר חודשים של עבודה מאומצת (וגם זה רק במקרים מסוימים).

קידום אתרים ממומן בגוגל אדוורדס – רשת החיפוש

דרך מהירה וקלה יותר לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל היא באמצעות קידום ממומן בגוגל אדוורדס – פלטפורמת הפרסום הממומן של חברת גוגל.

באמצעות שיטה זו – המכונה גם PPC – ניתן לפרסם לפי מילות מפתח אותן מקלידים הגולשים, בכל פעם שגולש מחפש ביטוי שרלוונטי אלינו (במידה והגדרנו זאת במערכת)  תופיע מודעה שלנו. כל לחיצה על מודעה שלנו תעלה סכום כסף מסוים אשר מחושב לפי המון פרמטרים שונים.

קידום אתרים ממומן בגוגל אדוורדס – רשת המדיה

ובמידה שאין מספיק חיפושים לתחום שלנו? איך בכל זאת ניתן לפרסם לקהל היעד שלנו?

רשת המדיה של גוגל היא רשת של מיליוני אתרים אשר בחרו להציג מודעות באתרים שלהם בתמורה לתשלום. המערכת הזו שייכת לגוגל וכאשר מתרחשת לחיצה על אחת המודעות – בעל האתר מקבל אחוז מסוים מהתשלום ושאר הכסף עובר לגוגל.

ברשת המדיה קיימות אפשרויות פילוח מתקדמות לפרסום וניתן לפרסם באנרים ומודעות גרפיות, סרטונים ביוטיוב ועוד.

2 – פייסבוק

בפייסבוק נכון לשנת 2016 מנויים כ1.5 מיליארד גולשים בכל העולם ולמעלה מ-4.5 מיליון גולשים בישראל.

אפשרויות הפרסום בפייסבוק מגוונות ועשירות אך היתרון המשמעותי של פייסבוק הוא באפשרויות הפילוח המתקדמות המאפשרות לנו לבחור את קהל היעד שלנו לפי תחומי עניין, דפוסי שימוש ברשת החברתית, מיקום גיאוגרפי ועוד.

אופציה נוספת היא שיווק מחדש לגולשים שביקרו באתר שלנו או בדף הנחיתה.

אז איך עושים את זה כמו שצריך?

שיווק דיגיטלי מקצועי מצריך לימוד מעמיק, ניסיון והבנה של עולם הפרסום ועדכונים יומיומיים בשינויים הרבים בפלטפורמות הפרסום השונות.

אופציה אחת היא להירשם ולעבור קורס שיווק דיגיטלי באופן עצמאי באחת המכללות השונות. קורס שכזה אמור לקצר את זמן הלימוד למינימלי ולהכניס אתכם לשוק העבודה או לשיווק עצמאי של העסק תוך זמן קצר.

אופציה נוספת היא לימוד עצמי באמצעות מדריכים ברשת, שיעורים פרטניים מול מרצים באופן עצמאי.

בכל אופציה שתבחרו, נאחל לכם הצלחה!