בקידום אתרים

שיווק בעידן הדיגיטל

שיווק בעידן הדיגיטל – כיצד עושים זאת נכון?

שיווק בעידן הדיגיטל – אחד התחומים המושפעים ביותר מכניסתו של העולם לעידן הדיגיטלי במהלך העשורים האחרונים הוא תחום השיווק והפרסום. עולם האינטרנט והמדיה הדיגיטלית שינה לחלוטין את כללי המשחק, פתח ערוצים חדשים ורבי עצמה לפרסום ושיווק והוריד את חשיבותם היחסית של המדיומים הישנים דוגמת הרדיו והטלוויזיה.

כיצד יש לפעול על מנת להתאים עצמנו לרוח הזמן, להתקדם עם הטכנולוגיה ולנצל את כל מה שיש לה להציע לנו בתחום השיווק והפרסום? בקטע הבא נתמקד בשני תחומים מרכזיים מעולם השיווק הדיגיטלי ונציין את הפעולות הבסיסיות שמומלץ לנקוט בתחומים אלו.

קידום אתרים כבסיס עבור שיווק בעולם הדיגיטל

אחד התחומים הראשונים והרלבנטיים ביותר בכל הנוגע לפעולות שיווק באינטרנט הוא כמובן התחום של שיווק אתרים. הצעד הבסיסי ביותר שעלינו לעשות כבעלי עסק/אנשי שיווק/עצמאיים המנסים לשווק עצמם ברשת, הוא להקים אתר אינטרנט אסתטי, אינפורמטיבי ונוח לגלישה. לאחר שעשינו זאת, נפנה לתחום של קידום אתרים על מנת להביא את האתר שלנו למקום גבוה כמה שניתן בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש העיקריים, ובראשם גוגל כמובן.

שיווק בעידן הדיגיטל
שיווק בעולם הדיגיטל הוא כלי שיכול למנף את ההצלחה וכמות הלקוחות של כל עסק

קידום אתרים הוא עולם שלם הכולל תחרות חריפה ואינספור שיטות לקדם את האתר, הן באופן "טבעי" (קידום אורגני) והן באופן ישיר וממומן. עבור מי שאינו מתמחה בתחום, מומלץ לשכור את שירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים, אשר לבטח יבצעו את העבודה המורכבת הזו טוב יותר מאיתנו.

שימוש במדיה החברתית

התחום הגדול השני בכל הנוגע לשיווק ברשת הוא שימוש במדיה החברתית למטרות שיווק. הכוונה היא לשימוש ברשתות החברתיות העיקריות למטרות שיווק ופרסום ממוקד ויעיל. פרסום בפייסבוק, שימוש בפלטפורמות כגון טוויטר או יוטיוב ועוד אינספור אתרים ואפליקציות בעלי אופי חברתי מובהק, המבוססים על שיתוף של מידע בין רשתות של גולשים ומשתמשים שונים.

גם כאן ניתן לומר כי תחום זה, של שיווק באמצעות מדיה חברתית, הפך בשנים האחרונות לעולם עשיר ומגוון בו פועלים מיליונים רבים של עסקים ועצמאיים. לכן, גם כאן ניתן למצוא לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בדיוק בתחום מסוים זה, בעוד בעלי עסקים המנסים "לעשות זאת בעצמם" ולשווק בעצמם במדיה החברתית בדרך כלל אינם מנצלים את מלוא הפוטנציאל שמציעה פלטפורמה זו.

לסיכום, בעידן הדיגיטלי אף בעל חברה או עצמאי אינו יכול להרשות לעצמו להתעלם מהערוץ של שיווק באינטרנט. על מנת לעשות זאת באופן יעיל ואופטימאלי מומלץ להתחיל בהקמת אתר אינטרנט ולשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע המתמחים בקידום אתרים, שיווק דיגיטלי ושיווק במדיה החברתית.