שיווק

בניית אתרי תדמית – איך מתחילים?

אז החלטתם שאתם רוצים להקים אתר תדמית לעסק. החלטה מעולה! אבל איך עושים את זה בצורה הכי נכונה? באיזה מבנה האתר צריך להיות? באיזו פלטפורמה? ועוד מגוון שאלות שבטח עולות לכם לפני כניסתכם לתהליך.

החלטתי לכתוב לכם מספר טיפים שיש לקחת בחשבון

בחירת חברה לבניית אתרים

יש המון חברות לבניית אתרים ופרילנסרים המספקים שירותי בניית אתר תדמיתי לעסק. אז איך בעצם אפשר להחליט איזו חברה לבניית אתרים היא המתאימה במיוחד עבורכם?

  1. הפלטפורמה – באיזה מערכת משתמשת החברה לבניית אתר? ישנן חברות אשר משתמשות במערכת סגורה לבניית אתר, ישנן חברות שבונות אתרים בוויקס וישנן חברות שמשתמשות בוורדפרס כפלטפורמת האתר. לכל פלטפרומה היתרונות והחסרונות שלה כאשר נכון לשנת 2019 הבחירה הנכונה היא וורדפרס ממגוון סיבות כאשר המובילה ביניהם היא מערכת הניהול הקלה והפשוטה. ישנן סיבות רבות ונוספות שעליהן אני ממליץ לכם לחקור ברחבי האינטרנט ולהבין את ההבדלים בין הפלטפורמות.
  2. אופן התשלום – ישנן חברות שנוטות לבקש תשלום חודשי עבור בניית האתר. לעיתים הצעה זו עלולה להיות מפתה עבורכם בשל ההשקעה הראשונית הנמוכה. בטווח הארוך התשלום החודשי הופך לנטל וכמובן שהתשלום המצטבר על האתר בשלב הזה עולה בהרבה על התשלום שהייתם משלמים לחברה אשר גובה תשלום חד פעמי עבור בניית האתר. כמובן שברור לכם שברגע שתספיקו לשלם האתר כבר לא יהיה שלכם בשונה מתשלום חד פעמי.
  3. גישת ניהול האתר – ישנן חברות שמספקות גישת ניהול חלקית בלבד לבעל האתר. טענות כמו אבטחת אתרים יעלו במטרה למנוע מכם את השליטה המלאה. דאגו שהשליטה באתר היא בבעלותכם בלבד.
  4. תיק עבודות – הסתכלו בתיק העבודות של החברה. חקרו לאילו עסקים היא בנתה אתרים, קטנים משלכם? גדולים משלכם? הסתכלו על סגנון העיצוב שהוא אכן לטעמכם. מומלץ גם ליצור קשר עם אותן חברות ולשאול על אופן ההתנהלות ושביעות הרצון מאותה חברה.

מהות האתר

הרצון לבנות אתר מעלה את השאלה – למה אני בכלל צריך אתר אינטרנט? ישנם ספקים אשר מעוניינים באתר אינטרנט כתיק עבודות במטרה להציג ללקוחות פוטנציאלים שכבר נחשפו אליהם בשיטות שיווק שונות, אך לרוב, חברות בונות אתר אינטרנט במטרה לשמש כמקור הכנסה (לידים) לכל דבר. הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת היא באמצעות קידום האתר באינטרנט ע"י קידום ממומן בגוגל או פרסום בפייסבוק. כדי שהדבר אכן יקרה חשוב מאוד שהאתר יהיה ידידותי מאוד למשתמש ולכן נקדיש לכך כמה מילים בנושא מבנה האתר.

מבנה האתר

החלק החשוב ביותר לפני שמתחילים בבניית האתר הוא הגדרת מבנה האתר. המטרה העיקרית היא הנגשת השירותים שלכם בצורה הפשוטה והברורה ביותר לגולשים באתר. חשוב מאוד שכבר במסך הפתיחה יהיה מאוד ברור מי אתם ומהם השירותים שלכם.

כל שירות שלכם צריך לקבל את היחס האישי ע"י הקמת עמוד משלו. בכל עמוד יש לפרט על השירות, היתרונות שלו, אופן התהליך ועוד. בכל עמוד כזה מומלץ להזמין את הגולש לפנות אליכם בכדי לקבל הצעת מחיר או שיחה ראשונית. ניתן לעשות זאת ע"י טופס צור קשר, קישור לווטסאפ או לחצן התקשרות.

עמוד הבית צריך לנווט בצורה נוחה לכל השירותים שלכם, לעמוד אודות, המלצות של לקוחות שלכם, חברות שעובדות איתכם ועוד… מומלץ לבדוק אצל המתחרים שלכם אשר נמצאים בגוגל במקומות העליונים את מבנה האתר שלהם והצורה בה הם הציגו את השירותים.

תוכן האתר

כבר דיברנו שכל עמוד שירות צריך לקבל עמוד פרטי שלו, אך לא די בכך. מומלץ לכתוב תוכן רב על אותו שירות במידה ואתם רוצים שירות זה  יקודם אורגנית בגוגל.

מומלץ לפנות לחברה המספקת שירותי כתיבת תוכן ולבקש שיוסיפו תוכן מקורי ואיכותי לעמודי השירות שלכם.

כמה תוכן צריך לכתוב? 

אז אם אתם מחפשים חיים קלים, בביטויים לא תחרותיים ניתן לבקש בסביבות 600 מילים.

במידה ואתם רוצים להכנס יותר לעומק, מומלץ להכנס לעמודים הראשונים בגוגל באותו ביטוי אותו שאתם רוצים לקדם, לספור באמצעות word counter את מספר המילים שהמתחרים שלכם כתבו באותו עמוד ולנסות לכתוב תוכל רלוונטי ואיכותי שעולה על מספר המילים הכתובים אצלם בעמוד.

מומלץ לסדר את התוכן בצורה קלה וברורה לעין. מומלץ לשלב תמונות, לחלק לפסקאות, לכתוב ברשימות או בנקודות ברורות, אפשר אפילו לסדר את התוכן בתוך אקורדיון אשר לחיצה עליו מציגה את התוכן באותו הנושא. השורה התחתונה היא לסדר את התוכן בצורה שלא תעייף את העין בכניסה לעמוד ותמשוך את הגולש לקרוא את התוכן הזה.

יש לכם שאלות נוספות? רוצים להתייעץ איתנו? צרו איתנו קשר.

בהצלחה !