מקום 1 בגוגל

איך להגיע למקום הראשון בגוגל

המקום הראשון בגוגל משמעותו חשיפה אדירה של האתר אל כמות גולשים גבוהה ולקהל יעד שעשוי, בסבירות גבוהה, להפוך ללקוחות משלמים.  כדאי להכיר את הדרכים לטפס במעלה סולם התוצאות של גוגל ובעיקר את הדרך לשמר את המיקום הגבוה, זאת על מנת להשיג דומיננטיות אמיתית של האתר אל מול המתחרים שלו מאותו הענף העסקי ובכך לייצר כמה שיותר תנועה ורווחים, לאורך זמן.

למה בעלי עסקים רוצים להיות בעמוד הראשון בגוגל?

מקום 1 בגוגל

הרצון הברור של כל מי שמקדם אתר אינטרנט בגוגל, הוא להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש – כאשר פסגת השאיפות היא, באופן טבעי, המקום הראשון. מחקרים מראים כי הרוב המכריע של הגולשים כלל לא יעבור אל הדף השני או השלישי של תוצאות החיפוש, אלא ייכנס לאחד האתרים המופיעים בעמוד הראשון. קידום אורגני בגוגל הוא מכלול הפעולות שנעשות, על מנת לגרום לגוגל "לאהוב" את האתר ולהעדיף אותו על פני מתחרים שמציעים, לכאורה, את אותו השירות, הסחורה או התוכן.

כיצד קידום אורגני בגוגל מסייע להגדלת יחסי ההמרה באתר?

אז איך עושים את זה נכון? אלו הן שלוש הדרכים העיקריות לקדם אתר בצורה יעילה:

  1. מחקר מילות מפתח מעמיק ומדויק – חשוב לנתח את המאפיינים של קהל הגולשים באתרים דומים ולחקור מהן מילות החיפוש השכיחות ביותר אצלם. שילובם של ביטויי מפתח בטקסטים בתוך האתר, בתיאורי התמונות ובמאמרים חיצוניים, יסייעו לגוגל למצוא אותו בקלות ולדרגו במיקום גבוה.
  2. הכנסת תוכן מעניין ומתחדש – כדי למכור, לא מספיק "לפתוח את דלת החנות": ככל שהשהייה של הגולש באתר מתארכת, כך גדלים הסיכויים שהוא ירכוש את מה שהאתר מציע ויחסי ההמרה של הלקוח מגולש לרוכש, יעלו. תכנים מתחדשים יגרמו לגולש לשוב פעם אחר פעם לאתר וכמוהם גם גיוון בסוג התכנים, למשל העלאת סרטונים ותמונות, לצד מאמרים איכותיים.
  3. קישורים חיצוניים בעלי ערך – חשוב להשקיע במציאת אתרים חזקים ורלוונטיים לענף העסקי שאליו משתייך האתר, בהם ניתן לפרסם מאמרים עם קישור המוביל אליו. זוהי פעולה המעניקה דחיפה אמיתית שמסייעת לגוגל "להבין" שמדובר באתר איכותי וכדאי להגדיל את החשיפה שלו לגולשים.

כיצד חווית המשתמש משפיעה על קידום האתר בגוגל?

החוויה של הגולשים וההנאה שלהם מן הגלישה באתר, היא זו שתקבע האם האתר יישאר בפסגה לאורך זמן, או שהמתחרים העסקיים יכבשו את המקום הראשון ויתפסו את מקומו. מלבד התוכן, חשוב לזכור להעניק לגולשים חווית משתמש מיטבית, נוחות גלישה המתבטאת במציאת אינפורמציה ללא מאמץ מיותר וכן אינטראקטיביות פשוטה להבנה בכל שלב ושלב שאליו הם ייכנסו, בדרך לתשלום הסופי בקופה.

אתר שמצליח לייצר הרבה תנועה של גולשים במשך זמן רב, זה אתר שהשקיעו בו עבודה רבה ובחנו היטב ובאופן קבוע את ה"חוליות החלשות" שלו – ובהתאם לכך פעלו על מנת לתקן אותן. קידום אורגני בגוגל שנעשה בצורה מקצועית וכולל תכנית סדורה, שנתפרת למידותיו של כל אתר עסקי ובעיקר – של הלקוחות הפוטנציאליים שלו, צפוי להעלות בצורה ניכרת את יחסי ההמרה של האתר ובעקבותיהם את הרווחים של בעליו.