בניית אתרים

למה כל עסק צריך אסטרטגיית פרסום באינטרנט?

פרסום באינטרנט הוא חובה לבעלי עסקים שבאמת רוצים להצליח

הקמת אתר עסקי היא כיום אחת מהפעולות הראשונות שבעלי עסקים מבצעים, על מנת להגדיל את החשיפה של העסק ולעיתים גם בכדי להגדיל את המכירות, בעיקר אם באתר קיימת חנות מקוונת. מה שחלק מהם אינם יודעים, זה שכאשר אתר עולה לאוויר ואפילו אם הושקעה בו עבודת הקמה רבה ומחקר שוק מקדים ברמות הגבוהות ביותר – הוא לא יהיה יעיל בשום צורה, אם לא יתבצע עבורו פרסום באינטרנט. הדרך האפקטיבית לייצר הצלחה של אתרים עסקיים, חייבת לעבור דרך שלבים מסוימים בתוך תכנית מובנית לשיווק ברשת.

מדוע כדאי לבעלי עסקים להכין תכנית פרסום באינטרנט?

אסטרטגיה של שיווק דיגיטלי לעסקים היא למעשה הבנת הצרכים של האתר העסקי והגדרה מסודרת של שלבים מסוימים, לרבות הפעולות שבהן יש לנקוט בכל שלב, על מנת להביא את האתר למיקום המיטבי בגוגל ולהגביר את התנועה שבו. בדרך כלל, שני הנושאים הללו "הולכים יד ביד", כיוון שבאופן טבעי – אתר הנחשף ליותר גולשים, גם יהיה בעל תנועה רבה יותר. ההשקעה בתוכן האתר היא כמובן הכרחית ונכונה והיא רלוונטית כאשר הגולשים כבר נכנסים אל תוך האתר ומחפשים בתוכו מידע. למרות זאת, ההשקעה הזו כנראה לא תישא פרי, כאשר הגולשים עצמם לא יידעו שהאתר הזה קיים בכלל. מטרתה של יצירת תכנית הפרסום היא לבצע ניסוי ותעיה בכל הקשור לשיווק העסקי ברשת, כאשר כל שלב ושלב ייבחן מבחינת האפקטיביות והתוצאות שהוא מביא עמו.

כיצד ניתן לבדוק הצלחה של אתר

ההגדרה של "אתר מצליח" נחלקת לשני גורמים מרכזיים: גובה יחסי ההמרה שלו ומיקום שלו ברשת. כל אחד מן הגורמים הללו מושפע ממקורות אחרים, כיוון שעל יחסי ההמרה ניתן להשפיע בעזרת מה שנמצא בתוך האתר – תכנים, נוחות גלישה ועוד – ואילו על המיקום ברשת אפשר להשפיע בעיקר בעזרת אמצעים חיצוניים כמו קישורים, שימוש בביטויי מפתח במאמרי קידום וכדומה. תכנית מסודרת לשיווק ברשת, צריכה לכלול את כלל ההיבטים של מה שמגדיר הצלחה, עבור האתר. בכל תקופת זמן, יש לבדוק את המדדים הללו, כאשר מוטב לשלב בתכנון ובחשיבה גם את הפידבקים מהגולשים – שהם כמובן סובייקטיביים לגמרי ואינם "מדידים", אך יש להם חשיבות משלהם.

איך מתקנים טעויות ומייצרים שיווק דיגיטלי אפקטיבי?

זיהוי הנקודות החלשות באתר, חידוש התוכן, בדיקת מדדים קבועה והיצמדות לכלים של גוגל – כל אלו הן רק חלק מהדרכים להביא כל אתר עסקי למיטב הביצועים שלו. תיקון הטעויות שמחלישות את ביצועי האתר, כאשר מוצאים אותן ויודעים מה גורם להן, יכול להיעשות תוך כדי תנועה ומתוך הבנה כי גם השינוי החיובי יהיה אפקטיבי לאחר זמן מה ולא באופן מיידי. אורך רוח חייב להיות ערך מרכזי בכל הקשור לשיווק דיגיטלי, אבל כאשר הוא נעשה בצורה מקצועית, התוצאות הטובות שלו יישמרו לאורך זמן רב.