בניית-אתרים-לעסקים

איך כדאי לקדם אתר עסקי?

בכדי שאתר עסקי יצליח חשוב לשווק אותו בצורה הנכונה

תחרות בין אתרי אינטרנט על המיקומים בגוגל, היא כבר עניין שבעלי עסקים לוקחים בתור מטרה ברורה ושואפים לנצח בה את המתחרים שלהם. גולש אשר יחפש חנות או עסק כלשהם על פי ביטוי מפתח בגוגל, מרבית הסיכויים שיפנה בסופו של דבר אל אחד מבין עשרת העסקים, שפורסמו בדף האינטרנט הראשון שעלה. אין דרך קלה ופשוטה להגיע לעשירייה הפותחת בכל אחד מביטויי המפתח, אך אפשר בהחלט לסייע לאתר עסקי לממש את הפוטנציאל שלו ולקבל חשיפה מרבית ברשת, כזו שתוביל אותו למיקום דומיננטי בין מתחריו.

בניית-אתרים-לעסקים

הקמת אתר מצליח מתחילה בבניית אתרים מקצועית

החלק הראשון וכנראה גם החשוב שבקידום אתרים ברשת, הוא בניית אתרים לעסקים באופן שמותאם במדויק לכל עסק וצרכיו – ממש כמו "תפירת חליפה" עבור העסק המדובר. כאשר האתר שעלה לאוויר מביע בצורה ממוקדת את המסרים השיווקיים והתדמיתיים של העסק, מציג את הסחורה או השירות בצורה שמעודדת רכישה ובעיקר מתחדש ומכיל תכנים מעניינים, הוא באופן טבעי יניע את הגולשים שנכנסו אליו לפעולה. המשמעות היא שחלק מהם, ללא ספק, גם יבצעו רכישה בסיום הגלישה באתר, בין אם בחנות המקוונת הקיימת בו ובין אם בכל דרך אחרת. עם זאת, בכדי להגיע למצב שבו קיימת תנועה באתר והוא אכן מביא לתוכו קונים פוטנציאליים, חשוב לחשוף אותו בצורה חכמה ולפי תכנית מסודרת, כזו שתגרום לקהל היעד להגיע ישירות לאתר מבלי "לעצור" אצל המתחרים. לאחר מכן – איכות האתר והערך שהוא מספק לגולש, כבר יעשו את העבודה.

מה יכול לגרום לאתר עסקי לעבוד היטב?

ישנם שני שלבים שיהפכו אתר למצליח – כלומר כזה שמושך גולשים אליו ולאחר מכן גם גורם להם להישאר ולחקור אותו ולא לנטוש לטובת אתר מתחרה המציע שירות דומה:

  1. השלב הראשון – הוא כאמור בבניית האתר. בחירת עיצוב עד לרמת הגופן שבו משתמשים, חשיבה נכונה באשר לחלוקה לקטגוריות, נוחות הגלישה – כל אלו מספקים לגולש חווית גלישה נהדרת שמעודדת אותו להישאר באתר ובסופו של דבר גם לקבל מאותו העסק את השירות המבוקש.
  2. השלב השני – לאחר שהאתר באוויר, צריך לגרום לגולשים, שאינם מודעים לקיומו, להתחיל להיכנס אליו ו"להפיץ את הבשורה". זהו השלב של השיווק והפרסום, אשר ניתן לבצע אותו במספר דרכים אפקטיביות, אך חשוב לייצר את אסטרטגיית הקידום שלו בהתאמה אישית.

איזה סוג של קידום אפקטיבי יותר – אורגני או ממומן?

אם מדובר בקידום בגוגל, הקידום הממומן יכול לסייע מאוד ל"דחיפה הראשונית" של אתרים חדשים. עם זאת, קמפיינים ממומנים הם תמיד זמניים ומכאן שחשוב להשקיע בקידום אורגני מושכל, המבוסס על מחקר מילות מפתח ועל שילוב נכון של קישורים חיצוניים. בנוסף, על מנת למצות את קהל היעד כמה שיותר, גם השקעה בקידום ברשתות חברתיות יכולה לשאת פירות ולהביא גולשים ממקורות שונים, שיגבירו את התנועה באתר.